stronger

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Min dikt om mitt förflutna

Av madeleleine johansson - 21 november 2011 10:03

Även om det ligger i det förflutna, kan ändå alla se att dina känslor är brutna. Man blir som en rädd igelkott, som vänder alla taggarna utåt. Jag kommer ihåg när dom stängde in mig i deras cirkel när ingen såg, och hur alla hatorden kom i en våg. Jag kan fortfarande se framför mig kniven, och hur han viskade "Jag ska ta alla liven". Jag kan fortfarande känna varje slag, och blickar som skapade obehag. Det fanns aldrig någon man kunde prata med. Där fick jag ett klart besked. Dom ville inte ha kvar mig någonstans, och jag var tvungen att bara ge dom chans på chans. När dom frågade hade dom så kallat inte gjort någonting. När jag kom ut tänkte jag "Spring". Jag höll alltid med dom och sa att allting var bra, för att skaffa hjälp var en risk jag inte ville ta. Jag höll det hemligt i nio år, och det har verkligen satt sina spår.


Jag hanterade detta med att riva mig på magen, för att jag var rent blåslagen. I mitt huvud hade jag en röst, så att jag riktade den största kniven mot mitt bröst. Försökte strypa min hals, och hoppa från mormors balkong så att jag inte andades alls. Mina föräldrar vet fortfarande inte hur jag hanterade det mesta, men det är nog det bästa. Så ni tycker kanske det är löjligt när jag inte säger någonting men ni kan inte se väggen av betong, som mobbarna byggde upp en gång. Jag sitter hellre själv och ser utstött ut, än att kanske få det som det var förut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleleine johansson - 22 november 2011 13:30

Dikter från boken "Rosor är röda"   Först i boken vill jag stå och först bland vännerna också   Rosor är röda. Violer är blå. Smultron är söta och du likaså   När denna bok blir skriven full av vänner prövade i längden. Minns att jag sk...

Av madeleleine johansson - 22 november 2011 10:08

Texter från en av mina böcker som heter "Lilla kärleksboken"   Kärlekskrock   Har man en svart katt i huset kommer friarna att stå i kö.   Tappar man ett hårspänne mister man en beundrare.   Om man känner att man vill nysa men inte ka...

Av madeleleine johansson - 21 november 2011 09:36

Sitter med skolan dator. Tänkte lägga in bilder men har inte dom här på. Tog denna för att den startar snabbare än min. På min måste msn och sådant öppnas först och jag skulle bara kolla skolnätet. Anna skickade äntligen låten som jag skulle lära mig...

Av madeleleine johansson - 18 november 2011 21:03

Har ingenting att göra så ska skriva tusen saker fakta om mig. Kommer att fylla på den här varje dag om jag kommer på något mer och radera den gamla så att ni får veta mer om mig hela tiden.   Namn: Nancy Madeleine JohanssonHårfärg/Ögonfärg: Brun...

Av madeleleine johansson - 18 november 2011 20:15

Jag mår bättre nu i alla fall. Mamma har satt upp ljusstakarna i mitt fönster och jag blir glad bara jag ser något som har med julen att göra. Man ska egentligen bli deprimerad av julen och glad av sommaren. Jag är lite tvärtom. Visst jag älskar somm...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Dikter


Ovido - Quiz & Flashcards